Saturday, May 7, 2011

"PROGRAM JOM AKTIF SIHAT"

Oleh Nazir Dalimi.

"Komuniti Sihat Pemacu Pembangunan Masyarakat Dan Negara."

Begitu moto bagi program yang akan dilaksanakan oleh sekumpulan pelajar tahun 3, PBJJ dari Fakulti Sains Sosial dan Kemanusian, UKM, Bangi anjuran Bulan Sabit Merah Malaysia (BSMM) (HHHP 1123 set II) dengan kerjasama Majlis Belia Daerah Kuala Langat, Selangor. Sebuah program khidmat masyarakat yang memfokus kepada kesedaran kesihatan kepada masyarakat sasar di perkampungan Orang Asli Kampung Bumbun Pulau Carey, Kuala Langat, Selangor pada 28 Mei 2011.

Pada awalnya, lokasi program yang dicadangkan adalah di perkampungan Orang Asli Tanjung Sepat, namun disebabkan oleh masalah tertentu yang tidak dapat dielakkan, maka kami telah membuat keputusan untuk mengubah lokasi program ke perkampungan Orang Asli, Kampung Bumbun Pulau Carey.



Pada 1 Mei 2011 yang lepas, beberapa orang AJK telah membuat lawatan tapak ke lokasi tersebut untuk meninjau sendiri keadaan persekitaran di tapak program sebagai persediaan awal sebelum ia dilaksanakan kelak. Anda boleh mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan dengan Pulau Carey di sini dan berkenaan dengan masyarakat Orang Asli Kg. Bumbun yang begitu dikenali dengan seni ukiran tangan diperingkat antarabangsa di sini.


Pada waktu ini, persiapan sedang giat dijalankan oleh para pelajar dan mereka yang terlibat dalam program ini. Sebarang pertanyaan, anda boleh berhubung terus melalui email: noh2my@gmail.com.


Sekian dulu daripada saya dan di bawah ini adalah gambaran lokasi tapak projek yang akan menjadi tempat program tersebut dilaksanakan.


Salam hormat dan terima kasih.























































No comments:

Post a Comment